Our work
What can we say... we just love what we do. Hieronder vind je een greep uit onze creaties: we leggen netjes uit hoe we tot de visual identity van elk merk gekomen zijn.
What makes us tick? Selecteer rebranding, logodesign, social media, A.I., of webdesign.
Going the extra mile
'Een derny, ook wel bekend als een gangmaakmotor, is een speciaal soort motorfiets die wordt gebruikt in baanwielrennen om de snelheid van renners te verhogen en hen te helpen bij het ontwikkelen van hoge snelheden. Het gebruik van een derny in het baanwielrennen voegt een extra tactisch element toe aan de sport, omdat renners moeten anticiperen wanneer ze uit de slipstream van de derny komen en hun eindsprint inzetten om te proberen hun tegenstanders te verslaan.'
Ziezo. Qua visualisatie hebben we al iets om op verder te bouwen.
Ownability check please!
Hoe maken we een goed logo?
De opbouw van het logo is een beetje historisch gegroeid; het icoon was een cadeautje van een ander bureau en we vullen dit aan met een passend font en een stamp.
Next step: we voegen een uniek font toe dat toepasbaar is op verschillende mediaplatformen en aangepast is aan de nieuwe identiteit van Squadron.
Na het logo en het font, bepalen we de kleuren en grafische elementen.
Meet Escher, een Nederlandse kunstenaar die vooral bekend staat om zijn gebruik van meetkundige vormen, optische illusies en wiskundige concepten in zijn kunstwerken. Zijn kunstwerken verkennen thema's zoals oneindigheid, symmetrie, herhaling en metamorfose.
We combineren al deze elementen en gieten ze samen in The Playground.
emo-IT-ie?
Samen met Kudu Concepts kijken we hoe we het emotie kunnen koppelen aan een IT-bedrijf.
We combineren al deze elementen om de website tot leven te brengen.
51 Noord is even het noorden kwijt. Gelukkig zit onze oriëntatie nog goed en gaan we aan de slag met hun nieuwe visual identity.
51 Noord is een projectontwikkelaar, maar niet zoals jij deze kent. Ze zijn rebels, vernieuwend, hip; zij geloven in hun slogan 'creating young city life'. En wij willen juist dat rebelse kantje extra belichten.
Scratch, scratch, scratch
Soms is het enige wat je kan doen een dikke vette streep trekken door wat je kent en from scratch beginnen. We zeggen vaarwel tegen het zwart-wit logo en we kiezen voor hip, speels en kleurvol: een logo op maat van het doelpubliek en het karakter van 51 Noord. Dit logo in talloze kleurencombinaties en met een animatie.
Het logo is cheeky: nu nog het font, de kleuren en de grafische elementen.
The Urban Jungle
Het concept is duidelijk: 'Urban Jungle meets Tiny Housing’. Zo krijgt elk project zijn eigen dier. Een dier dat terugkomt op de website, sociale media, de infofiche en zelfs de ramen. In de Urban Jungle is er niks te zot.
Amavi is conquering the Nordics
AMAVI is ready for the next level en breidt uit naar… the Nordics! Nieuws dat moet gehoord worden dus vroegen ze ons hoe ze dit konden communiceren; liefst niet met een gewone persfoto. Say no more: Miss Blush goes international. We werken een concept uit voor AMAVI en de nieuwe Zweedse partners.
Een debuut voor zowel AMAVI als Miss Blush. Wij dompelen jullie mee in het verhaal met enkele ‘behind the scenes’ fragmenten en het finale resultaat natuurlijk ;)
Het doel?
Pronken met alles wat the Nordics te bieden heeft: innovatie, duurzaamheid, architectuur en technologie. Hoe? Door een upbeat video met én natuurlijk een échte Belgische/Zweedse afsluiter (Belgische pintjes en Zweedse balletjes).
b-inside wordt ‘outside’ gekeerd
‘Tijd voor vernieuwing!’, zeiden ze. En zo gebeurde het. Sinds een tweemaal maanden verzorgden we de sociale media van b-inside, maar toch merkten we dat daar iets. Een logo waar een beetje stof op ligt, geen herkenbare grafische elementen en een ‘hip’ lettertype uit de jaren 2000. Dringend tijd voor verandering dus.
once again, ownability!
De ownability van een merk is belangrijk. We herhalen dit vaak omdat we er ook zo hard in geloven. Je kan een merk makkelijk herkennen aan vier elementen:
Wij pitchten ons geloof in de ownability van een bedrijf aan b-inside en zo geschiedde. Amen to that.
then and now
Het oude logo geven we een kleine touch up: een bolletje in plaats van een streepje, wat gladdere lijnen en een trendy lettertype.
De primaire kleuren blijven zwart en rood, maar we voegen hier en daar nog een pop of color toe.
Het font gaat van strak naar iets speelser. Het font 'Fat Frank' wordt de ideale optie voor het DNA van b-inside.
And last but not least, voegen we nog enkel herkenbare grafische elementen toe.
the playground
De visuele identiteit is een metamorfose ondergaan. We passen dit toe op alle sociale media kanalen, maar gaan zelfs verder dan dat. Zo geven we een gepassioneerde werknemer van b-inside zijn eigen intro voor 'How to' IT video's.
the campaign in a nutshell
Trayco is een bedrijf gespecialiseerd in het produceren, innoveren en installeren van kabeldraagsystemen. Deze zomer pakt Trayco uit met de ‘Trayco Summerschool’ campagne. Een campagne voor zowel de medewerkers als de klanten van Rexel filialen. Voor de medewerkers wordt een een infosessie voorzien en voor de klanten een heuse minigolf actie.
Wij slaan onze slag
Bij elke campagne hoort een baseline en voor de Summerschool is deze: ‘Sla je slag’. Een heerlijke cliché die maar al te goed past binnen de golfwereld. Ook een cliché waar wij visueel maar al te graag mee aan de slag - haha - gaan.
First things first, elke campagne heeft een logo nodig. Een tikkeltje inspiratie uit de huisstijl van Trayco en de speelsheid van de zomer later en het logo staat er.
Hoe gaat dit nu verder? Geïnspireerd door ‘Sla je slag’, gaan we niet voor golfen met een golfstick, maar met… Trayco producten! Dit beeld kan nadien ook worden ingezet voor andere campagnes want wij denken long-term!
De campagne is niet compleet zonder roll-ups, golfmatjes, een karton golfer - voor moest je zijn vergeten hoe golfen nu weer werkt - en gadgets! Een Trayco petje, een sleutelhanger van een golfbal en zonnecrème dompelen je helemaal onder in de Summerschool van Trayco.
Maar dat is nog niet alles…
Een campagne is niet compleet zonder sociale media! Wij voorzien Trayco van de gepaste LinkedIn communicatie, een e-mail signature en een beeld voor de website.
Hoe realiseren we nu die ‘extra mile’? We vernieuwen de ‘Mini guide’: een algemeen technisch document met alle nieuwigheden en producten van Trayco in. En van die Mini guide maken wij dan ook weer een guide zodat je er direct wegwijs mee bent.
Last but not least sluiten we af met een powerpoint. Jawel, very old school, maar nog steeds onmisbaar tijdens een info sessie. Een powerpoint met memes, informatie en een verzorgd design dat past binnen het DNA van Trayco.
Stijn heeft een missie.
Dat treft. Wij vinden mensen met een missie behoorlijk intrigerend. Hij wil teamleaders uit de social profit sector inspireren om hun team te laten groeien. Als hij praat hangen we aan zijn lippen. Een vatje vol slimmigheid en logisch denken - we dig those kind of people. Magic!
Miss Blush in action
Stijn heeft zijn strategie goed uitgedacht, heeft een netwerk waar hij potentiële klanten uit kan vissen en heeft zijn huidige job enkele maanden on hold gezet. Alles klopt. Nu de visual identity nog aanpassen naar zijn DNA en daar zijn wij nu eenmaal goed in.
'Ownability done right'
We geloven keihard dat de herkenbaarheid van een merk - hoe groot of klein dit ook is - gebaseerd is op 4 zaken die met elkaar verbonden zijn:
Het logo bestond al; dit hebben we een beetje getweaked. Het omgekeerde pijltje in de B geeft de link naar het rebelse karakter, maar ook naar het 'even anders denken'. Als je even afstand kan nemen zie je alles in een ander perspectief.
De kleuren hebben we aangepast; zwart blijft de primaire kleur. Daarnaast voegen we 3 happy kleuren toe.
De fonten splitsen we op in titels, highlights en looptekst. Ook hier zorgen we voor een match met het DNA van SoulRebels.
En als laatste bekijken we de grafische elementen. 'SoulRebels' bestaat uit 2 schijnbaar tegenstrijdige naamwoorden en dit willen we ook visualiseren door de visuals op te splitsen in 2 delen. Daarnaast zorgen we voor doodle art, want dat is de link naar de mensen waarrond en waarmee SoulRebels werkt.
The Playground
Als alle elementen gedesigned zijn, volgt 'the fun part'. We combineren alle pijlers tot een herkenbare visual identity, volgens het DNA van SoulRebels.
Geen cheezy quotes, want jaaaa 'teamwork makes die dream work' en 'there is no I in team'. Stijn zorgt voor interessant brainfood waar je even bij moet nadenken.
Benieuwd naar meer? Check www.soulrebels.be.
Het Trendrapport
Bij Kick And Rush - Merchandise Solutions is on trend blijven een must. Enter 'het Trendrapport', een breed scala aan onderwerpen waaronder duurzaamheid, technologie en AI (natuurlijk!), business en welzijn.
Graphic design meets AI
Het lijvige dossier telt 60 pagina's en die mochten wij met een designsausje overgieten. Daarnaast stelden ze ons de vraag of we bij het design van de cover ook Midjourney konden gebruiken -- euh… mid-watte?!
Midjourney voor dummies: Midjourney is een AI app waarmee je beelden kan maken. Je geeft een beschrijving in en nog geen minuut later genereert het vier beelden gebaseerd op die beschrijving. Sounds easy, right?
En dat ging vlekkeloos ;-)
Onze Captain of Creativity Sam is ondertussen hard-core Midjourney fan. Het proces om een beeld te ontwikkelen gaat snel, maar je beeld optimaliseren en finetunen kost tijd. De sterkte van Midjourney zit in de beschrijving. Wijzig hier een woord, zet het op een andere plaats, voeg een klein detail toe … en je krijgt een volledig ander beeld.
Gelukkig is onze Sammy Boy een doorzetter die in no-time de greepjes en kneepjes van Midjourney vat. Midjourney eenmaal onder de knie? Dan kan je beelden maken zoals dit:
Het Trendrapport kan je gratis downloaden. Het graphic design krijg je er ook gratis bij!
Going the extra mile
STAS en Miss Blush: al jaren gaat dit hand in hand. En voor Dealer Days was dit ook niet anders. De Dealer Days zijn hét bedrijfsevenement waarop STAS hun visie, toekomstige projecten en meer voorstelt aan al hun dealers en leveranciers.
Hoe zet je zo’n evenement nu écht in de kijker?
SUB BRANDING
Aan de hand van de bestaande visual identity van STAS, creëren we een aparte identiteit. Deze identiteit is gebaseerd op die van STAS, maar staat apart en is specifiek voor de Dealer Days. Voor deze nieuwe identiteit, vormt het animated logo de rode draad.
En daar begint het nog maar...
Waar kunnen wij als Miss Blush een verschil maken? We kiezen ervoor de gastsprekers in de kijker te zetten met een unieke introductie. Ook hun keynotes verzorgen we tot in de puntjes.
"Waar sommigen hun creativiteit eindigt,
begint die van ons"
Dus, waar staan we nu?
- Logo? Check ✔️
- Een unieke introductie voor de sprekers? Check ✔️
- Verzorgde keynotes? Afgewerkt ✔️
COMMITTED TO THE EXTRA
Miss Blush staat voor dat tikkeltje meer. Waar sommigen hun creativiteit eindigt, begint die van ons.
Hoe zetten we nu echt de puntjes op de i?
We breiden de sub branding uit met:
Hier maken wij het verschil: details gaan bij ons niet verloren en over elke mogelijkheid wordt nagedacht. De grenzen van creativiteit worden afgetoetst en het hele team gaat aan de slag om een uniek resultaat te leveren. Miss Blush stond even op zijn kop, maar perst het fijnste werk er uit.
On to the next!
Deze klant heeft een keigoed idee!
Dries - de gedreven zaakvoerder van Soigné, your healthy coach - had een idee. Met die hoge energieprijzen, inflatie en ander slecht-weer-zaken, bleek personal coaching iets voor de happy few. Hij wou dezelfde persoonlijke service blijven aanbieden, maar op een manier die voor de klant goedkoper kon.
First things first
De eerste stap in dit proces was een strategische workshop met Miss Blush waarbij de persona's van Soigné duidelijk bepaald werden. Zo kon elke persona op zijn eigen manier ge'soigné'erd worden. Bij een tweede interne workshop (met het team van Soigné zelf) werden de 'why' en de brand values uitgeschreven. Met deze informatie konden wij verder om de visuele identiteit te optimaliseren.
Creatieve uitwerking
We lanceerden het 'Pick Your Coach' concept dat ook op social media gelanceerd werd. Daarnaast werd de bestaande visual identity geoptimaliseerd door het toevoegen van kleuren en grafische elementen.
De vraag
De nieuwe marketing director van Kick+Rush (hij heet Stefaan en hij is echt cool) wil een rebranding doorvoeren. 'Of we hem hierbij willen helpen?' Euh. Ja. Graag. Pingpong is our middle name!
De creatieve uitwerking
Het moet gezegd... het duurde even tot we de juiste vibe vonden. Een creatief proces is soms een bumpy road. Maar we zijn er in geslaagd om de ownability van Kick+Rush volgens hun DNA en input vorm te geven. Poppy colors, corporate vibe met een klein rebels kantje: check.
Eens de visual identity klaar was konden we dit toepassen op de website, social media posts, beursstanden etc.
Deze klant heeft een keigoed idee!
In de regio's waar de windturbines geplaatst worden, wil Elicio de kinderen betrekken in hun verhaal. Wat doet zo'n turbine eigenlijk, en waarom zijn die zo groot? Allemaal informatie die Elicio aan - en op maat van - kinderen tussen 10 en 12 jaar wil geven.
Creatieve uitwerking
We werken met 3 figuurtjes: Professor Waai (die alle technische weetjes op een duidelijke manier uitlegt), Madame Vent (die keiveel tips geeft over wat je allemaal kan doen om onze planeet mooi groen te houden) en Whooosh! (een bewoner uit een buurplaneet die net op tijd de opwarming van hun planeet kon tegenhouden en vertelt wat we allemaal kunnen doen om onze planeet te helpen). Dit trio begeleidt de kinderen doorheen hun wandeling in de site waar de windturbines staan.
Aan elke windturbine is er een stopplaats waar doe-activiteiten gebeuren (selfie-wall, een opblaasbare turbine, ...) en doorheen de wandeling kunnen vraagjes opgelost worden.
De vraag
Er was nood aan een algemeen beeld voor Trayco, producent van o.a. vloer-, en kabelgootsystemen. Door het gigantisch grote productenassortiment - dat in de loop der jaren alleen maar aangroeide - was het niet altijd evident om met een uniforme visuele identiteit naar buiten te komen.
First things first...
We zijn gestart met het uittekenen van de structuur van het assortiment; segmenten en persona's werden bepaald zodat we heel concreet iedere klant op hun eigen terrein benaderen. Vergelijk het met een architect die eerst de fundamenten van het huis uittekent, om dan de visuele uitwerking te kunnen uitbouwen.
Creatieve uitwerking
De slogan 'masters in cable management' werd visueel vormgegeven adh personen die 'meester' zijn in hun vak. We vonden het ook belangrijk dat er personen op deze visuals getoond werden, enerzijds om het humane in deze technische wereld aan te tonen, anderzijds omdat een visual meer impact heeft als er een persoon op staat. Het is niet omdat je een minder sexy product hebt, dat de branding saai moet zijn, right.
Eens we de juiste vibe gevonden hadden, werkten we alles tot in de puntjes uit; catalogussen, flyers, animaties, explainer videos,…
Deze klant heeft een keigoed idee!
Met een achtergrond in beveiliging van IT voor bedrijven lijkt het een logische stap naar beveiliging van privé-personen. De strategie werd uitgedacht door een strategisch marketingbureau en met dit resultaat konden wij verderwerken voor de creatieve uitwerking van het marketingplan.
Creatieve uitwerking
Bij dit high-level premium product focussen wij ons voornamelijk op de beleving; bij iedere leave behind kan je iets 'speciaals' en intrigerends vinden dat de verbeelding prikkelt. Op deze manier tracht Miss Blush de klant - ook thuis - mee te betrekken in het verhaal van deze 'secret society' waar ze deel van uitmaken. Van business cards die je pas kan lezen als je het hoesje verwijdert, brochures die in spiegelbeeld gedrukt zijn op spiegelpapier, inloggen op de website dat pas kan na je de code ziet verschijnen bij het verwijderen van de afscheurstrook van je persoonlijke uitnodiging.
Spaarboeken brengen helaas niets meer op, toch hebben ook de grootste durvers vaak een extra duwtje in de rug nodig om de eerste stap te zetten naar beleggen. Winpact helpt je hierbij om jou op een laagdrempelige manier wegwijs te maken in de wondere wereld van duurzaam beleggen. Want... sustainability + finance = the best of both worlds! Miss Blush ontwikkelde verschillende persona's die in de Winpact wereld wonen; ze hebben elk een lighthouse én een specifieke peiler. Zo kan jij kiezen welke persona het best aansluit bij jou en jouw noden! Als team werkten we alles uit van A tot Z, gaande van het logo, het bepalen van de persona's en de branding. The sky is the limit!
Deze klant heeft een keigoed idee!
Met hun jarenlange ervaring als distributeur van 'organic drinks & snacks' ontwikkelen ze bij D-drinks hun eigen soda. Eentje met (zeer) weinig suiker, calorieën en mèt (zeer) veel versge-squeez-ed fruit.
Creatieve uitwerking
Bureau Willems Peeters ontwierp het blikje en wij bedachten de visuele wereld errond. Denk aan 'squeeze' als ergens in knijpen, persen, pitsen, ... De poppy branding, website, social media concepten, photoshoots, copywriting,...
Deze klant had een wel heel specifieke vraag:
'We willen laten weten dat we 125 jaar bestaan, maar we willen er eigenlijk niet teveel fuzz rond maken. Hoe zouden we dit kunnen aanpakken?'
Creatieve uitwerking
We werkten een (animated) logo uit waarbij de druppel centraal staat (Ginstberg bottelt natuurlijk bronwater). Daarnaast stelden we een nieuw campagnebeeld voor, dat niet gelinkt werd aan het jubileum zodat dit later ook nog gebruikt kon worden. Ginstberg is helemaal klaar voor de volgende 125 jaar… en wij ook!
Play anywhere met de Play & Go opbergmatten en -tassen. Deze unieke instant opruimbare - en rommelvrije! - speelruimte blijft een toppertje. Een catalogus vol speelsheid en plezier werd ontworpen door Miss Blush, want daar houden wij uiteraard van! Ook de hierbij horende creatieve 'brainwork' van vernieuwende concepten en campagnebeelden namen wij voor onze rekening.
De opdracht
Het logo van Colorcase was anno 2021 een beetje gedateerd geraakt. Daarnaast kon er aan hun online aanwezigheid wel wat bijgeschaafd worden.
Creatieve uitwerking
We startten hierbij met een strategische oefening om de juiste persona's, customer journey en vooral hun 'Why' te bepalen. Hoe meer informatie wij hebben, hoe makkelijker het is voor ons om een visuele identity uit te werken.
Het werd snel duidelijk dat in deze rebranding (logo, webdesign, visuals, social media,...), de kleurrijke persoonlijkheid van Colorcasa én hun dynamisch en ambitieus team mooi in de verf moest staan.
Jaarlijks worden alle dealers door STAS uitgenodigd en hen de nieuwe strategie uit de doeken gedaan. Miss Blush ging ‘all-in’ en creëerde voor deze speciale dag een uitgekiende mini-branding dat volledig aansluit bij de huidige STAS branding. You name it, we did it: save-the-dates, uitnodigingen, animaties, wachtschermen,… tot zelfs de keynotes werden zorgvuldig door ons onder de loep genomen en vormgegeven.
Voor iedere gelegenheid verzorgt deze kaartjesfabriek negen speelse en stylish collecties die non-stop worden vernieuwd en aangevuld door Miss Blush. De creativiteit van onze designers kent geen grenzen en Enfant Terrible is dan ook hun speeltuin. Met reeds 500 verkooppunten op de teller in België, breiden zij gestaag hun kaartjes- en stationary imperium uit om zo vervolgens heel de wereld te veroveren. Onze grootste wens? Je doen glimlachen bij het zien van onze geestige creaties, want daar doen we het voor. 100% Belgian design and 100% fun, just how we like it!
Tijdens de coronacrisis ontstond het bedrijf 'moduus' dat duurzame, architecturale houten bijgebouwen ontwerpt en bouwt. Voor ons avontuur met hen - één met de natuur en slow, sustainable living - creëerden we heel hun minimalistische branding, dat volledig aansluit bij het design van hun bijgebouwen. Logo, brochures, visitekaartjes, website, social media,... you name it. Wij kunnen alvast niet wachten om lekker vanuit een moduus te genieten!
Met een STAS-trailer rij je als chauffeur je ganse leven. Niet alleen omdat het - tussen ons gezegd en gezwegen - de beste kippers en zelflossers op de markt zijn, maar ook omdat de mensen die kiezen voor STAS passie voor het merk hebben. Het wordt als het ware overgedragen van vader op zoon (of moeder op dochter weet wel...).
Die long-term pleasure visualiseerden we in een infinity, waarbij de segmenten agro/build/recycling elk hun hoekje hebben met hun respectievelijke trailers. Miss Blush ontwierp onder andere ook een 'onboarding pakket' om nieuwe collega's wegwijs te maken op hun nieuwe job. Wij tilden hun 'employer branding' naar een hoger niveau en creëerden onder andere de verpakking van het pakket, het verwelkomingsstickervel, de truck cover,... met de vier steeds terugkerende mascottes: workman Peter, sales expert Fred, clerk Sarah & trucker John. We all have a 'long-term pleasure' state of mind. How about you?
Voor de nieuwe 'Organic Soft' reeks van de ‘Play & Go’ opbermatten creëerden we een stalenkaart, waarbij we voor deze sensibele, sustainable collectie onze inspiratie zochten in de natuur. Aangezien er door corona weinig beurzen doorgingen, werd als oplossing een box - inclusief stalenkaart, moodboard en bag - omgetoverd tot mini-beurs die de klant thuis kon verder doornemen en bestuderen. Oplossingsgericht werken? Check!
ATRAC is reeds 20 jaar actief in België als vaste partner van STAS, de producent van hoogwaardige zelflossers en kippers. ATRAC verzorgt voor hen het exclusieve dealership waar service aan de eindklant en eindgebruiker centraal staat. Onderhoud, herstellingen en 24/24 depannage van trailers, they do it all! Miss Blush werkte voor iedere werknemer een mascotte uit die in playful visuals resulteerden. En we laten ook niet op ons wachten, want de indoor branding (‘Waiting for you to pick me up’) werd ook door Miss Blush uitgedacht en -gewerkt; een échte eyecatcher!
Om het nieuwe jaar mooi in te zetten hebben ze bij het accountancy bureau ‘Lievyns’ er de traditie van gemaakt hun nieuwjaarskaart telkens in een verfrissend jasje te steken. Miss Blush hielp hun hier graag bij. Ook deze keer werd er rijkhalzend uitgekeken naar het resultaat. Met enorm veel fijne reacties van hun klanten tot gevolg. Accountancy hoeft dus absoluut niet saai te zijn!